De Lagerweijtjes

De Lagerweijtjes

dinsdag 27 maart 2012

Het Axe effect

Al jaren gebruik ik als man uiteraard Axe deodorant. Met het sterke geloof dat er ooit een dag zal komen, dat het Axe-effect echt zal werken. Dat er een leger vrouwen voor mijn deur staat die maar één ding willen; mij! Die in grote groepen achter me aan rennen. Hard gaan gillen als ik ergens binnenkom. Die zich naakt aan mijn voeten werpen. Jawel, het Axe effect!

En wat doet Axe nu? Ze komen met een lijn producten voor……….vrouwen!?! http://www.nytimes.com/2012/01/09/business/media/axe-adds-fragrance-for-women-to-its-lineup.html. Maar wacht even, hoe kan dat nu? Jarenlang beloof je als merk aan mij dat je het geheime wapen bent om elke vrouw te verleiden. En dan opeens “loop je over”….verrader!

Iets zegt tegen mij dat Axe helemaal geen wondermiddel is om vrouwen te versieren. Dat het gewoon een simpel marketingpraatje is van één of andere brand director. Die nu is overgeplaatst naar een ander productcategorie. Zoals margarine. En is opgevolgd door een nieuwe brand director. Die denkt; hoe kunnen we dit merk nog verder stretchen……..Axe voor vrouwen! Maar dat zal wel te cynisch gedacht zijn van mij.

Ik stap wel over naar Dove. For Men. Komt uit dezelfde fabriek. Gevalletje “Same shit different package.”?

1 opmerking: